dinsdag 22 april 2008

Verfijning fietsnetwerk Brugse Ommeland

Een fietsnetwerk is blijkbaar ook wel eens aan wijzigingen onderhevig. Soms kan een netwerk verfijnd worden zodat je via een kortere of rustiger weg je bestemming of het volgende knooppunt kan bereiken. Soms is het een alternatieve weg die veel veiliger is, soms is er een brug aangelegd over een spoorweg,...

Een verfijning van een fietsnetwerk in de praktijk toepassen is echter niet zo evident als het op het eerste zicht wel lijkt. Wat moet je bv. doen als er hierdoor een nieuw knooppunt wordt gecreëerd? Wat te doen met fietsers die nog over een vroegere kaartversie beschikken?
Is deze blog dan niet het ideale medium om wijzigingen door te geven?

Vrij recent kreeg het fietsnetwerk Brugse Ommeland Zuid er een nieuwe aftakking bij. Vanaf nu kan je vanuit het centrum van Torhout (knooppunt 2) op een veilige en rustige manier fietsen naar knooppunt 4 (Schaakske nabij St-Henricus). Bijkomend voordeel is dat je nog passeert aan de kinderboerderij D'Oude Smelterij (ideaal voor een stop met kinderen). In plaats van de vroegere verbinding die 5,6km lang was kom je nu van knooppunt 2 naar 4 op nog geen 3km rijden.

2 opmerkingen:

willy de kerpel zei

Ik ben volledig akkoord dat wijzigingen of storingen best via de computer moeten te raadplegen zijn.
Dit geldt echter niet alleen voor de fietsknooppuntennetwerken, maar ook voor de lusfietsroutes.
De meldingen kunnen gerust gebeuren via deze blog. Maar dan ontbreekt elke struktuur in de aangave van deze storingen of veranderingen.
Daarom is het eerder mijn mening dat zulke informatie gestruktureerd moet te raadplegen zijn op de vaste site van Westtoer.
Wat er ook thuis hoort is de laatste uitgavestand van alle kaarten. Regelmatig moeten we fietsers helpen die het noorden kwijt zien en waarbij we dan vaststellen dat ze hun orientatieprobleem trachten op te lossen met een verouderde kaart.

willy de kerpel zei

Kan er ter verduidelijking geen kaartuitreksel op de blog gepubliceerd worden ?