vrijdag 18 april 2008

Bedevaartfietsroute (1)

Hallo!
( Na enige omzwerving heb ik de weg - hopelijk- gevonden naar de juiste BLOG?...)
Dus, en met enige vertraging: Eerste controlebeurt Bedevaartfietsroute, waarvan ik het meterschap draag.
Naar jaarlijkse goede gewoonte stond ik terug in voor de controle van mijn fietsroute.
Zoals het weer van de afgelopen weken, hebben we het vandaag (zond. 05/04/'08 ) wel gehad! Ik maakte me stoer en sterk om me door dit stukje landsglorie te scheuren!
9u ( thuisfront Izegem) : Donkere wolken hangen nu heel laag boven ons. Ze dreven me bijna terug naar binnen, naar mijn bureel, waar nog heel veel schrijfwerk lag te wachten. NIET TOEGEVEN, de PLICHT ROEPT!!!
Na 17 km klikken we ons vast aan de fietsroute, ter hoogte van de Oude Spoorweglijn Roeselare/Menen. We kwamen er door... mits enkele slippertjes, maar daar geven we niet om. Links en Rechts heeft men intussen de inspanning gedaan een nieuwe bomenrij aan te planten. In natuur-termen heet zoiets: " Een zege Gods voor iedere boom dat we rijk(-er) zijn!"
Intussen water tot in de schoenen, lieten we ons even verwennen in Koffiehuis: " De Klokke" ( hartje Dadizele), voor een heerlijke boterkoek op grootmoeder's wijze en een warme chocolademelk van het huis. Meer moet dat niet zijn...

( wordt vervolgd...)
: 0) Veerle Loriaux

Geen opmerkingen: