zaterdag 27 februari 2010

Wandelen in de Westkust...

Beste natuurvriend,

6u06... Zoals beloofd - in alle vroegte-kom ik je wakker maken, want we gaan naar buiten!
V.o.o.r.z.i.c.h.t.i.g. dat je niet opgeschrikt wordt door een verdwaalde kogel. Neen serieus, het is geen grap: De Vlaamse jagersorganisatie werd aangesproken door land- en tuinbouwers, om dit weekend zoveel mogelijk houtduiven te schieten, omdat deze vogels ernstige schade toebrengen aan de gewassen. Nadat alle andere probeersels hadden gefaald, hebben ze nu de hulp van jagers ingeroepen.

Onder deze weersomstandigheden, met regen als voornaamste component, houden we ons vandaag maar content met een wandeling in de Westkust.
Waar vissers en kunstenaars elkaar ontmoetten, wit gekalkte huisjes langs het duingebied, een lang onbekend en onbemind stukje niemandsland, of fout ingeschat waardevol erfgoed:
Sint- Idesbald (Koksijde- Oostduinkerke).

Als alles meezit, we geen verloren baan doen, geen tramhalte te vroeg of te laat zijn afgestapt, ik mijn sacoche niet heb laten staan bij Sabine (waar we 't laatst een koffie dronken), dan vertrekt onze wandeling rond 14u aan de Zeedijk (Strandlaan)

En morgen (rond dit uur) draai ik mij nog eens om in bed...
Met vroege octendgroeten (ge moogt gerust zijn!)
:0) Veerle Loriaux

Geen opmerkingen: