donderdag 8 oktober 2009

Van peperkoek gesproken...

Beste natuurvriend,

Tja, hoe zal ik zeggen...
Van peperkoek alleen kan een mens niet leven. Wat heb ik toch met peperkoek vandaag?

Hoewel het een gezond product is, rijk aan calcium, voedingsvezels ( goed voor spijsvertering), en je wordt er n.i.e.t. dik van ( en zo help ik meteen ook een misverstand uit de wereld), blijft zij een eenzame genoot op het brood...

Lente, zomer, herfst en winter worden nu ook niet gevormd door één factor alleen. Het weer kan dan een grote ( misschien wel grootste?) geleider zijn die de seizoenen bepaalt..., zonder inmenging van zonlicht, de maan, wind, regen,...kom je geen wisselende seizoenen tegen.

Het spel wordt door vele factoren opgedweept, bepaalt zijn koers, beïnvloedt de mens in zijn overredingskracht, en doet iedereen nadenken die het werk inkijkt.
De concurrentie wordt aangescherpt, opengespannen, en houdt de strijd aan waardoor mensen / dingen / onderwerpen / organisaties ( en vul zelf ook maar aan) een zeker begrip worden in onze samenleving.

En peperkoek kan dan heel lekker smaken op de boterham of tussendoor, zij kan best wel leven naast de smeerkaas, choco en confituur, die het ontbijtritueel voller maakt, wanneer zij haar eigenheid mag bewaren...

Beste natuurvriend,
Ik doe heel hard mijn best om het u uit te leggen. Daarom mijn oprechte natuurgevoelens, die ik graag met jullie deel.
De ingrediënten hiervoor vindt je terug op www.westtoer.be

Hartelijke ontbijtgroeten,
:0) Veerle Loriaux

Geen opmerkingen: