zondag 20 juli 2008

Brugse Ommeland Zuid

zondag 20 juli 2008

Beste natuurvrienden,

Met fietsnetwerk... denk je meteen aan knooppunten, aan grint- en veldweggetjes, aan picknick en tussendoortje, aan ingehouwen adem bij een pas geboren kalfje maar ook bij een vierwieler die plots uit het niets opduikt en je rakelings voorbij schiet, aan rondjes verkeerd rijden en waar we 't achteraf nog wel eens over hebben...

We ontvouwen de kaart, en leggen een route via knooppunten vast op onze bikepointer ( zo'n handig, goedkoop en efficiënt GPS- systeem dat we heel gemakkelijk aan het stuur bevestigen, en dat we inmiddels niet meer kunnen missen ) !

De ervaring leerde ons dat zo'n route niet de kortste weg is, maar wel de meest... romantische.
Onze route zag er zo uit:
Izegem / Roeselare / Lichtervelde / Ruddervoorde / Veldegem / Loppem / Sint- Michiels / Sint- Andries / Brugge / en terug.
( Ik kijk met een verlegen blik in de richting van de mensen die langs deze route wonen en die we nu geen ' gedag ' hebben gezegd... )

In Brugge - kroon op het werk - lieten we ons neervleien aan een van die gezellige terrasjes aan 't Zand, alvorens we de terugtocht aanvatten.

GRAAG TRAAG ( las ik op een bordje ergens buiten de stad) " Voor mij niet gelaten ! " prevelde ik, terwijl we al 70 km op de teller hadden staan en ik ( half dood... ) aan de terugweg was begonnen, bij windkracht 4 - 5

In totaal hebben we 134 kilometers afgebold, waarvan 122 kms respectievelijk af te leggen traject, 12 km surplus ( en vraag me alstublieft niet waar we hebben gezeten...)

" Zo'n verre tocht !!! "
Oké, het is niet bij de deur. Maar luister eens lieve mensen: We trachten milieubewust te leven, zuinig met brandstof , houden van het leven en dus ook van ons aller gezondheid, en je kan je niet voorstellen hoeveel deugd het ons telkens heeft gedaan om thuis te komen, een glas melk in één keer leeg te drinken, een warm bad te nemen, en heel diep moe maar intens gelukkig in te slapen.
Ik wens het ook voor jullie: " Lekker slapen en morgen gezond weer op ! "

:0) Veerle Loriaux

Geen opmerkingen: