donderdag 3 december 2009

Regenbogen bij lage zonnestand.

Beste natuurvriend,

Ik heb een regenboog gezien!!!
Zo'n mooie, grote boog aan de hemel, minúten lang zag ik haar!
Het was alsof ik schuilde...onder haar wijde armen.

Ik ben altijd gefascineerd geweest voor regenbogen, en nu weer was ik zo in verwondering dat ik mijn man moest bellen om het hem te kunnen vertellen.

Enkele vraagjes had ik in vijl, en die stuurde ik naar de weerman. Maar de man heeft och arme wel wat beters te doen, en dus ging ik maar wat surfen op het internet.
Je treft een regenboog meestal aan bij laagstaande zon. Check!
De zonnestralen komen in duizenden waterdruppels terecht. Check!
Daar worden ze afgebogen en in diverse kleuren opgesplitst. Check!
En je kan pas een regenboog waarnemen als je naar een regenbui kijkt en de zon achter je staat. Check!

Maar het meest fascinerende dat ik heb gelezen: Dit hemelverschijnsel is in veel culturen een goddelijk verschijnsel, een gunstig voorteken, een symbool van hoop...
Stil wordt ik er van, en ben ik dan met de fiets of op wandel, dan hou ik even halt..., om het natuurverschijnsel te bekijken. Da's puur genieten!

Gegarandeerd dat we er dit weekend nog wel meer zullen zien. Je hoeft er echt niet voor naar buiten. Zo wordt een donkere regendag toch nog een beetje spannend.
Maak het dan maar wat stil om je heen, het duurt maar even, even simpelweg ... genieten.
Mooi, toch?


Met stille groet,
:0) Veerle Loriaux

Geen opmerkingen: