donderdag 28 mei 2009

Dat pril geluk...

Beste natuurvriend,

Op gezondheid.be kan je je onderwerpen aan een aantal tests.
Gisteren werd ik even in de verleiding gebracht te polsen naar mijn levensverwachtingen.

Een gemiddelde Belg scoort 82,5%
Mijn score bedroeg zeven- en tachtig en een half procent. Whaw! Ik mag me dus bij de gelukkigsten onder de Belgen rekenen...

Met mijn hoofd in de wolken trok ik vanmorgen mijn tuin in en begroette daar 2 huisslakken, de koppen tegen elkaar geschoven. Met een tik tegen hun huisje lieten ze elkaar los, maar ik was mijn rug nog niet gedraaid of ze klitten weer aan elkaar vast. Ze vreten de bladeren van onze struiken vol gaten en laten vieze slijmsporen achter, maar bon dat prille geluk maak je toch niet stuk, en zéker met zo'n levensverwachtingen gun je ieder diertje ook zijn pleziertje...

Maar ik bedank toch voor brulkikkers, schildpadden, bladluizen, roestschimmels, en processierupsen. Dat ze maar in Scherpenheuvel blijven !

:0) Altijd blijven lachen,
Veerle Loriaux

Geen opmerkingen: